5 maart: ergens in de lucht – Doha – Zaventem – thuis

De lange vlucht naar Doha verloopt even vlot als de lange heenvlucht naar Sydney. Fijne luchtvaartmaatschappij, Qatar Airways. Enkele uren overstaptijd in Doha. Tijd om wat te rusten op een ligzetel. En de verslagen van de laatste dagen te schrijven.

Op de vlucht van Doha naar Zaventem zit ik op de eerste rij van een blok. Lekker veel beenruimte. Dat maakt toch een wereld van verschil. Ik hoor heel wat Nederlands, vanzelfsprekend. Dat geeft me altijd het gevoel dat de vakantie voorbij is. Weer meer je eigen taal horen dan vreemde talen. In Sydney hebben we een paar keer Nederlands gehoord (Nederlanders, Belgen ook), maar ik voelde me toch ver van Europa verwijderd.

Ik luister deze keer eens naar mijn eigen muziek in plaats van naar de vliegtuigmuziek (veel Arabische muziek bij Qatar) en lees af en toe wat, tussen de dutjes door. Het hele vliegtuig lijkt meer te slapen dan wat anders. Ik denk dat de meeste passagiers net als ik heel vroeg in de ochtend of midden in de nacht in Doha zijn aangekomen vanuit een verre bestemming en niet veel geslapen hebben, want wie zou er nu naar Qatar op vakantie gaan?

Ik kijk al met een beetje heimwee terug op de reis. Deze eerste kennismaking met Australië is ons heel goed bevallen en ik zou er ooit wel eens een langere reis willen maken. Melbourne zien, de Grand Pacific Drive rijden, enz. Al vinden Geerts collega’s dat Nieuw-Zeeland mooier is dan Australië. We zien wel.

In Zaventem regent het. Ik neem de bus naar huis. Onderweg krijg ik een sms van Cederic dat hij mij gaat komen ophalen aan de bushalte omdat het regent. Zo lief!

Heerlijk om weer thuis te zijn…

Eén gedachte over “5 maart: ergens in de lucht – Doha – Zaventem – thuis”

Plaats een reactie